Conversie clinic: hoe verbeter je je site

Tijdens de bol.com partnerdag 2011 waren er twee sessies waarin sites onder de loep genomen werden. Ik ben naar de eerste geweest.

Heel belangrijk: kan je op het eerste gezicht zien waar je site over gaat? Geef je site een subtitel mee waarin je duidelijk zegt wat mensen er zullen vinden. Helpt bij conversie: lagere bouncerate: mensen gaan op zoek naar interessante dingen op de site.

Als je iets verkoopt, zeker iets duurs, zorg dan voor ratings, bij voorkeur geregeld door een externe partij. Vijf sterrenratings halen je verkopen significant omhoog. Driesterren ratings halen het significant omlaag.

Laatste indruk belangrijk: bij weg gaan een bonus geven o.i.d. (deed Bol.com heel goed: we kregen een heel boek mee šŸ˜‰ )

2 gedachten over “Conversie clinic: hoe verbeter je je site”

    1. Ik reageer een beetje laat, maar nee, ik ken geen bedrijven die zich hierin specialiseren, hoewel ze ongetwijfeld bestaan.

Reacties zijn gesloten.