Wat is er leuk aan zoekmachine optimalisatie en online marketing?

Ik ben een vrouw. Dat betekent dat ik elke keer weer vreemde blikken krijg als ik laat merken dat ik goed ben in technische dingen. Maar wat ik de laatste tijd ook vaak te horen krijg is: wat vind je er leuk aan?

Marketing heeft een slechte reputatie. Maar ik vind het leuk organisaties en bedrijven (voornamelijk zzp-ers, verenigingen en stichtingen) te helpen zich online te presenteren op een manier die recht doet aan wat ze te bieden hebben.

Dat is niet schemerig. Het is gewoon nuttig. En om te kunnen helpen moet ik me verdiepen in het doel van de organisatie, de techniek van de website, en de redactionele inhoud.

Het leuke van zoekmachine optimalisatie is de puzzel:

  • Is de techniek op orde?
  • Klopt de presentatie met de inhoud?
  • Heeft de website op zijn minst de minimale links die ze verdient?
  • Hoe staat het met de competitie?
  • Welk probleem lost deze ZZP-er op?
  • Kan ik deze ZZP-er helpen haar bedrijf duidelijker te presenteren?

En dan als laatste: zijn er onderwerpen om over te schrijven (tekst is essentieel) die duidelijker maken wat dit bedrijf of deze organisatie specifiek te bieden heeft?

De combinatie van techniek, tekst en de menselijke kant motiveert me elke keer weer op alle puntjes op de i te zetten.