Over Katinka Hesselink Webdesign en Webredactie

Wat ik voor u kan betekenen:

Ik kan uw WordPress website bouwen, een bestaande installatie aanpassen en kan adviseren op gebied van sociale media en zoekmachine optimalisatie. Neem contact met me op voor een gesprek. Bel me op 06-57930508 of mail me op mail <at> katinkahesselink.net.

[contact-form subject=’Hesselink Webdesign ‘][contact-field label=’Naam’ type=’name’ required=’1’/][contact-field label=’E-mail’ type=’email’ required=’1’/][contact-field label=’Website’ type=’url’/][contact-field label=’Wat heb je nodig? ‘ type=’textarea’ required=’1’/][contact-field label=’Telefoon’ type=’text’ required=’1’/]


[/contact-form]

Ik ben al dit hele millennium online (sinds 1998). Mijn eerste (en grootste) website begon ik in 1999. Het internet was lang mijn grootste hobby naast de lerarenopleiding (wiskunde en scheikunde) en mijn studies van wereldreligies. Toen duidelijk was geworden dat tieners stimuleren om wiskunde te leren niet mijn ding was, besloot ik van mijn hobby mijn werk te maken. Ik heb daar sindsdien van kunnen leven en zelfs in 2014 een huis kunnen kopen.

Ik ben een groot fan van WordPress als CMS voor alles wat ik online zet. Makkelijk in het gebruik, snel op te zetten en automatisch zo gecodeerd dat Google de weg weet.

Als webprofessional ligt mijn kracht op de volgende gebieden:

  • CSS en Webdesign op basis van WordPress. WordPress is een gebruiksvriendelijk systeem dat – na installatie en ontwerp door een professional – door iedereen te onderhouden is die met MS Word overweg kan. Ik streef er altijd naar mijzelf overbodig te maken.
  • Zoekmachine Optimalisatie. Mijn grootste inkomstenbron zijn online advertenties op content die ik online zet, op mijn eigen sites of op sites van derden. Om hieraan geld te kunnen verdienen moet ik weten hoe Google werkt. Daartoe hou ik de professionele literatuur in het oog. Klanten kan ik adviseren op de deelgebieden van zoekmachine optimalisatie:
    • Technische basis: is uw site goed gecodeerd? Zo niet, dan is meestal een volledige redesign noodzakelijk.
    • Structuur: is uw site logisch opgebouwd, zodat bezoekers en Google weten waar ze moeten zoeken wat ze zoeken?
    • Trefwoorden: gebruikt u op uw site de woorden die uw bezoekers invullen om naar uw type content te zoeken? Kleine wijzigingen op dit gebied kunnen vaak grote veranderingen in traffic opleveren.
    • Web design en tekstuele redactie: is uw site zo opgezet dat uw publiek weet wat u te bieden heeft en u op uw best naar voren komt?
  • Online marketing. Twitter, Facebook en LinkedIn: ze zijn niet meer weg te denken. Een WordPress blog is zo op te zetten dat nieuwe berichten (posts) vanzelf naar uw sociale kanalen gestuurd worden. Vervolgens komt het echte werk: in gesprek gaan met je (potentiële) publiek en volgelingen (followers) krijgen en houden.